M: Solen skiner i Karlstad :-)

Hola amigos!

Ich bin i Värmland! Hos min syster för "påskfirande" med das familj. Inte för att vi firar påsk direkt... Vi brukar smälla i oss massa mat och godis, that's about it.

By the by, är det någon mer än jag som tycker att påsken blivit mer och mer lik julen?
Igår när jag och min schwester var och handlade mat fann jag inte bara påskmust, utan även påskvört och påskskina. Nicht gut, låt oss hålla isär högtiderna! Påsken råkar faktiskt vara en av mina favvisar, man kan svulla i candy och slipper all denna pakethysteri... Och så är det på våren :-)

För övrigt är det rätt chill (yo ho, haha ;-) här i Karlstad. Har lekt massor med Theis, min två år gamla systerdotter :-) Favvoleken är när jag putter på hennes trehjuling när hon sitter på (hon når nämligen inte ner till pedalerna...)
On the way to become a biff säger jag bara!

Annars tar jag det mest lugnt och solar nosen på min systers altan, till ljudet från råmande kossor. Hon bor nämligen mitt ute på vischan...

Mumma, nu når doften av grillad kyckling mina näsborrar! Med mangochutneysås, klyftpotatis och fetaostsallad... :-) Ska nog ta och pallra mig neråt!

Dock, innan jag går...


Är inte dessa jädrans ägg de mest vidirgaste godisar som finns? Existerar det någon på denna jord som faktiskt njuter när det äter ett? Jag bara undrar... Billigt utfyllningsgodis för snålisar är vad kallar jag det... Ett påskägg innehåller väl vanligen cirka 2 salta sillar, 3 plopp och 50 000 sådana ägg, oder?

Peace out!
 

Kommentarer
Postat av: Linus

Jodå, nosen, ansiktet, bålen, armarna med flera kroppsdelar har fått färg, om nu rött räknas som "färg";)

Och jag kan bara hålla med om att påsken håller på att bli som julen, tänkte exakt samma tanke efter påskmiddagen igår!

Hur röd är din nos på en skala mellan 1-100?

2009-04-12 @ 22:17:00
URL: http://collocations.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0