K: Fat tuesday...

I tidningen idag kunde man läsa att Dahls bagerier hade bakat 600 000 semlor förra semmelsäsongen!
Ett sådant möl!

semlor_1b_www.jpg
Locket på dessa va riktigt fräsigt...något skånskt bageri står för designen...

Personligen klarar jag mej galant utan semlor, visst det är en mysig tradition, men jag föredrar annat!
Mandelmassan och grädden brukar jag peta bort så det bara är ett litet lager gegg kvar,
och då är det ju nästan som vilken slät bulle som helst...
Men det lär väl bli en semmel idag ändå...

Imorse vaknade jag halv nio, åt frukost i typ en timma...
keso, Smart&gott, rosmarinknäckebröd, apelsin, vattenmelon...
alltså i samma klass som en hotellfrukost! :)

Sen har jag faktiskt lyckats ta mej igenom några fysiktal...
haha, men alla av dem hade jag gjort en gång innan så det är ingen större bragd, och att de råkar vara de lättaste talen på det kapitlet drar väl ner det hela ytterligare ett snäpp men
I am nöjd!

Nu va det snart dax för lite träning...
På återseende!
hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0