K: Ostress...

Hey hey!

Tidigare idag satt klassen på CLAB i Oskarshamn...haha, nyfikna?
Central blaha för kärnavfall...platsen där allt Sveriges kärnavfall hamnar!


Clab-bassängen och människor som står vid räcket.

Här stod vi och ganska lockande va det att bada!

Dagarnas höjdpunkter har varit många; att kika på kärnavfall i bassänger, smaka 7000-årigt vatten, gå runt i underjorden (på 450m djup, hehe),  gitarrmys, SNÖ och 10h bussresa!

En man jobbar nere i tunneln.

Underjorden...

Just nu borde jag egentligen packa upp annars riskerar min väska att stå oppackad på mitt golv i en månad (eller mer...) men hmm jag är ju så himla trött just nu! ;)

Det har varit en riktigt cool resa, debatten kring kärnkraft är väldigt intressant.
Det kommer ju ta monsterlänge tills kärnavfallet inte är farligt längre och om något skulle gå fel i reaktorerna är ju konsekvenserna förödande...
Samtidigt är det (så länge det fungerar) rejält effektivt och miljövänligt...
Svårt att ta ställning!



Tjernobyl reaktor 4

En teckning på hur SFR ser ut i genomskärning nere i berget.

Såhär är det tänkt att det ska se ut där avfallet förvaras i Oskarshamn/Österhamn

När vi skulle ta oss ut ur anläggningen fick vi stå i en rätt häftig maskin som sökte efter radioaktiva partiklar...och det visade sig att en och en annan faktiskt hade blivit "kontaminerad"! Hehe...

Sen så har jag försökt lära mig hur man ska använda ordet "ostress", trodde verkligen att jag hade fått grepp om det ett tag där, men nepp! Är det någon som kan förklara det?!
Sabera&Maria har hajjat det, men kan inte förklara det...
Om man spiller ut en mugg kaffe och inte torkar upp det så är det just ostress...
Jag blir crazy...kanske ska hålla mej till chill och sådant man fattar! ;)

Hmm nu antar jag att det är "pluggdax"...haha hela klassen hade med sig läxor på bussen...men det va nog inte så många som fick så mycket gjort egentligen?!
Oooo-stress?!

Polispolispotatisgris!

Oooh jag måste bara säga: sovmorgon imorgon...GULD!

Kommentarer
Postat av: Marre

Haha, där fick jag kvällens skratt, polispolispotatisgris! aaah :)

2009-02-19 @ 21:22:23
Postat av: Sabera

Haha Karin du är så himla söt:) "ostress"

2009-02-22 @ 10:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0