M: Logiskt ;)

Hola alla amigos!

Idag har jag haft nöjet att samtala med en apotekare som verkligen hade huvudet på skaft!

Apotektant: Ja, och så ditt personnr...
Jag: 90 02 08...
Tystnad...
Apotektant: 1990...?

Nej, 1890 såklart...eller varför inte 2090!


Innan jag beger mig vill jag också passa på att ge ett riktigt ordentligt påskris till Västtrafik!



Jag tittade nämligen på nyheterna igår och då var det ett inslag om en liten tjej, kan hon ha vart 10-12 år. I vilket fall som helst blev hon påkörd av en spårvagn i höstas, men hon har inte hört så mkt som ett knyst från Västtrafik om olyckan...

Nyheterna intervjuade då en Västtrafikgubbe som klargjorde förljande:
"Det är ju ett antal som snubblar på spårvagnen eller blir tillstötta och som regel brukar vi inte höra av oss till folk som bara blir lindirgt skadade."

Ach so, bra att han sätter den lilla tjejen som fastnade under spårvagnen och släpades med 50m i samma sits som någon som fått en armbåge i magen vid påstigning...

Det förtjänar väl ändå ett rikitgt, ruggigt ris, eller vad säger ni?

Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag säger som Johan: "Västtrafik makes people walk" :P

2009-02-26 @ 13:35:20
URL: http://www.hannanordin.blogspot.comcom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0