M: Otur eller tur?

Så var den här, dagen som alla mer eller mindre skrockulla människor där ute fruktar: Fredag den 13...
De flesta betraktar denna dag som en otursdag, men ICKE jag! Det råkar nämligen vara så, att just nr 13 är mitt turliga turnummer och varför ska jag berätta!

Det var sommaren 2002, då jag alltså var 12 år gammal. Mina kära syskon hade tagit med mig till Liseberg. Vi hade vart där hela dagen och åkt allt som gick att åka, säkert två gånger, och det var dags att bege sig hemåt. Vi var på väg mot utgången då jag plötsligt fick ett infall... "Jag måste bara spela en sista gång!" sa jag och rusade mot Tobleronehjulet...
Väl framme fick jag otrolig beslutsångest, vilket nummer skulle jag ta? Nummer 12, nummer 14 eller kanske nummer 15? I sista sekund slängde jag upp femkronan på nr 13... Några spända ögonblick innan hjulet slutligen stannar på... jo just det, nummer 13! Och som om inte det vore nog var det såklart en stjärnvinst jag kammade hem :)

Sen den dagen har jag inte betraktat nummer 13 som ett otursnummer utan som ett lyckonummer!


Lägg märke till fyrklöver i mitten... ;)


Ytterligare kuriosa:

Triskaidekafobi är en rädsla för talet tretton och fobi för fredagen den 13 specifikt kallas Paraskavedekatriafobi.
Det ni!



Kommentarer
Postat av: K

Haha, i want to see en "en gång till" på den där Tobleronevinsten! :)

2009-02-13 @ 22:37:44
Postat av: Frida

Haha, var bra att det är din turdag, jag föddes ju fredag den 13:e, så ja. Det var väll inte otur att jag kom liksom? Härlig blogg ni verkar ha. Och har äntligen förstått vad alla bokstäver betyder...M= Maria! Smart är jag (I) :D



Saknar dig otroligt mycket Maria, hoppas vi ses någon gång :)



puss

2009-03-18 @ 18:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0