L: Another day, another fight...

Usch nu sitter jag på telefon, försöker skriva min loggbok och nu skriver jag i bloggen. Det är alltså bevisat: Kvinnor kan göra flera saker samtidigt.

Nu har jag suttit med min loggbok och det går ganska långsamt. Ja, lika långsamt som Karre är vid sitt skåp. Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva i loggboken även om det har varit en väldigt bra vecka för projektarbetet. Jag har bara kvar diskussionsdelen och sammanfattningen vilket kommer säkerligen bli färdigt vecka 12. Det är bra tajming med tanke på att inlämningen är vecka 16. :)

Vad mer? Nja, idag har det varit en ganska lång dag. Historia provet fick man tillbaka, man gjorde engelska prov, man fick höra att man skall ha gjort flera sidor i matte boken tills nästa dag och min fysik lärare introducerade oss för modern fysik med Einstein och allt som säger att de vi hittills har lärt oss är fel. Snacka om lönlöst med Fysik A och halva B-kursen om allt som står där är fel fakta. Skumt...

Sen så kommer frågan om framtiden på tal... och jag säger bara en sak: vilken framtid?! Man skall leva i nuet, det är min filosofi... men frågan är om jag följer den. Ha ha ha...
Om några dagar öppnas anmälningsportarna på studera.nu (16 mars) och alla de som skall studera vidare kommer flockas runt denna "underbara" sidan. Detta kommer leda till att deras server kommer krascha av alla de som kommer att söka. Precis som förra året... *nostalgi*

Jag förstår inte vad det är med alla de svåra ord man skall lära sig inför högskoleprovet. Jag menar vem har nytta eller överhuvudtaget förstår ord som kultivator,supremati och försmädlig... Inte ens jag vet om vad dessa ord betyder... jag bara slog upp dem i ordboken bara för att ha exempel.

Del 2: Du får helt enkelt prioritera och sätta tid på saker.


Ja, Karre du klagar på att du inte hinner med allt, men så skall jag säga dig lite saker.
1. Du hinner inte med allt eftersom du har för mycket saker. Du får helt enkelt prioritera saker som exempelvist sluta sitta vid bloggen eller skapa en facebook-grupp för alla som har det jobbigt med PA och istället fokusera på det jävla fanskapet till arbete.
2. Sätt upp en plan på hur mycket du skall ha räknat i matte boken innan dagen är slut. Jag brukar har 7 till 10 tal om dagen. Men fusik förekommer visserligen. Det är inte så att jag håller de måtten varje varje varje dag, men för det mesta går det.
3. Utnyttja hålltimmar och alla andra raster som finns om du VET att du inte kommer hinna med allting som du har planerat att hinna med just den dagen.

Jag tror det var allt... för den här gången. Jag vet att jag är en P.I.T.A (pain in the ass) men någon måste vara det för att du skall börja ta tag i saker:P


bild tagen från studera.nu
Nu skall jag skicka in loggboken och duscha...
Kramar
L

Kommentarer
Postat av: Karre

HAHAHAHAHA LOIS! Jag döööör! :)

2009-03-10 @ 22:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0