L: Jag vet att det var länge sedan

Okej, jag vet att det har varit ett tag sedan men mycket har varit igång i mitt lilla liv. Som Karre påpekat kommer jag förmodligen gör något fasansfullt med bloggen under helgen. Jag hoppas dock att jag finner tid för det, jag har liksom skjutit upp det ganska länge. Jag brukar aldrig skjuta upp saker!

Hursomhelst, nu har jag skrivit en liten kladd på mitt PM till den muntliga delen av nationella provet i Svenska B. Jag är ganska nöjd med PM:et och är väldigt lättad över att jag har ett ämne att prata om. Jag skall framföra mitt tal om två veckor, eller minre om två veckor, aja vecka 14 (måndag). Jag ser fram emot det ^^!

Idag har det varit en kort dag, där inte mycket har hänt. Lite tråkigt men onsdagar brukar vara sådana. Svenska, EA och matte... ni inser hur dull dagen är. Hursomhelst när jag kom hem läste jag lite ur John Ajvide Lindqvists debutroman "Låt den rätte komma in" och jag måste säga att den är väldigt bra för att vara hans första roman. Jag rekommenderar den varmt, jag vet att Karre skall läsa den... kanske Marre finner lite tid för det med. Då kan vi någon kväll se filmen tillsammans... eller vad säger ni?

http://www.forshagaakademin.se/img/news/bibliotek/071211boktips/lat%20den%20ratte%20komma%20in%20omslstorsta.jpg
Ni kanske har sett mig gå med denna i skolan. Ja, den är lite svår att slita sig ifrån...

Ja, efter läsandet åt jag lite mat och gjorde matte. Ljuvliga derivata och andra derivata... hur trevligt är inte det...?! Därefter tog jag lite rast och dansade runt i mitt rum till en låt som jag knappt kommer ihåg vad den heter. Jag tappar minnet ganska fort :S
Sen chattade jag med Sthen. Vi har en liten engelska läxa som skall framföras på fredag. Vår låt kommer äga alla. Se trailen här: http://www.youtube.com/watch?v=DNT7uZf7lew

Ja, därefter gjorde jag historia... Jag skäms över att vara svensk efter att ha läst allt detta om järnmalm och kullager vi skepade över till Tyskland under andra världskriget. Och att i Sverige visste man vad som hände med judarna i Tyskland, till och med regeringen... man blir väldigt irriterad!

Sedan skrev jag PM:et i svenska. Det var allt. Projektarbetet är färdigt, bara några små justeringar behövs och feedback från Mats (tisdag) och så är man done med 100 p! YEAH!

Nu skall jag sätta mig ned och antingen måla eller hålla på med centripentalkrafter. Kanske fortsätter jag att läsa "Låt den rätte komma in"?

Så många val, så mycket att hinna med... så lite tid.

Ha det bra
L

Kommentarer
Postat av: Linus

Kan säga att filmen är mycket bra!

Kanske ska ta och läsa boken, men känns ju lite konstigt när man sett filmen ;)

2009-03-18 @ 19:05:44
URL: http://collocations.blogg.se/
Postat av: sabera

Karr; I knooow, visst blir man sugen haha :) Det smakade jättegott hihi. Ne, vi ska nog inte gå dit. Ska du besöka nåt interesting då, my sugarpie?



Lois; Haha, ah det var riktigt gott :D Blev du lika sugen på glass som Karre? :)



Marr; SE NU TILL ATT BLI FRISK. WE MISS U!

2009-03-18 @ 21:59:41
URL: http://esundes.blogg.se/
Postat av: Karre

Jag skaaaa läsa boken! :) Men nu insåg jag att jag har läst helt fel del av Selma-boken! Suck...

2009-03-19 @ 10:31:03
URL: http://malouka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0