L: Åh... Student... och student... och så fler studenter!

Idag var jag i staden och såg tre mobboffer till studenter sittande i en röd cambriole (en biltyp) och skrek för full hals... dessutom var de fulla. Så mobbad att bara vara tre... tyvärr vet jag inte vilken skola dessa mobboffer till studenter har gått ut. Hur som helst...

Göteborg är lite blåsigt idag... solen lyser på som bara den men det är kallt. Jag gick runt på Kungsport och fann en massa manifest (eller typ informationsblad... vet inte vad det kallas?!) för olika partier... Ja EU-valet. Mitt första val... hihihi... jag bojkottade vänsterpartiet för jag fann inte deras lilla hus. För tillfället vet jag inte vad jag skall rösta på men jag sitter och väger mellan blankt, MP och KD. Jag tror inte moderaterna är något för mig... och Socialdemokraterna nja.. jag vet inte.

Champagnefrukosten... ja det var det jag skulle prata om. Jag vet hur min klass är; de orkar inte ta tag i något... ja det är sant... till och med jag är sådan men nu sitter jag här och skriver frenetiskt över något som vi måste besluta oss om, nämligen champagnefrukosten. Vart skall vi ha den och när? I och med att de förra treorna bara tänkte på sig själva, det är fan san varför kan de inte uppföra sig när de är ute? så måste vi, stackare, ordna egen champagnefrukost. Dessutom har vårt värdelösa... ja jag måste säga det för det är sant, vårt värdelösa elevråd inte ordnat något annat för oss 
så nu måste varja klass ta hand om det på egen hand. Så hur blir det? Frågan är om det är någon som bryr sig om det... det måste det väl vara eller?

Vi måste ha det nära Kungsport eftersom att paddan går 09:00 och vi måste vara där en kvart innan... i alla fall vad vår rektor säger... sen är frågan om man lyssnar... men det tror jag man gör för man vill inte missa paddan... eller hur?
Så nära Kungsport, och Trädgårdsföreningen får vi inte vara hos, finns Bälterspännaparken (sp?) Kan det vara något för oss? Det finns en fontän och stor gräsmatta. Brukar vara väldigt fint att sitta där under soliga dagar. Någon annan plats? Ja, Brunnsparken ligger nära men jag tror inte man vill ha den där... dock kan Gustav Adolfstorg vara fint... men jag tror inte det är möjligt eftersom att tingsrätten ligger där... Ne, jag tycker Bälterspännaparken är fint... men man kan bara vara där om det är soligt... så vi får hoppas på att solen tittar fram den 9:nde juni...


Bältespännaparken
(bild från elisisland.se)









Jordgubbar - ett måste på Champagnfrukosten









FRUKOST !














Kramar
Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0