L: I'm back in business... typ!

Usch jag vet att det har varit en lång tid sedan jag skrev något men jag har helt enkelt inte orkat. Anyway, pluggandet har varit segt under helgen. Jag har helt enkelt inte orkat öppna någon bok (engelskan) och börja plugga inför provet. Jag är på mitt jag-orkar-inte-humör. Jag hatar det humöret!

Jag lovade Karre för inte så länge sedan att jag skulle skriva hur-man-planerar-sin-dag-special. Ja, jag får helt enkelt förgylla min och er dag, denna tråkiga regning och blåsiga söndagseftermiddagen, med detta.

Hur man planerar sin dag
Del 1: Skriv alltid ned din plan dagen innan.
Jag har alltid vaknat upp på morgonen och tänkt vad jag skall göra idag. När jag sitter vid frukosten tänker jag ut det och när jag sedan skall morgonstäda inser jag att jag inte vet vad jag ska göra idag. Tiden går och jag blir mer stressad för var minut som minutvisaren tickar. Jag vet inte hur jag skall börja.

Denna situation är känd för alla. Eller hur? Men jag kom på ett sätt för inte så länge sedan (någon gång i andra ring) att jag skriver innan jag går och lägger mig allt som måste göras nästa dag. Nu gör jag inte det, men jag tror jag skall börja med det igen. Jag inser att jag är en sådan waste-timer. TV:n ockuperar min tid hela tiden. Jag skriver upp en lista på allt jag skall ha gjort:
• Vem jag skall ringa
• Vem jag skall träffa
• Vad jag skall köpa
• Vad jag skall ha åstadkommit i mitt skolarbete
• Om jag skall träna
• Vilket TV-program jag skall se etc.

Sedan hänger jag upp lappen där den är synlig. När jag vaknar upp ser jag den och läser igenom vad som skall hända idag. När jag har utfört det jag skulle ha gjort stryker jag den ifrån listan. På detta sätt vet du vad som måste göras för dagen och när du väl har utfört allt kan du ägna dig åt andra ROLIGA saker, som exempelvis måla eller möblera om rummet. Jag är en inredningstönt…

Detta påminde mig om att jag msåte köpa guldfärg och pensel från panduro. Jag skall nämligen måla om ramen till min anslagstavla och magnettavla.

Igår påminde  Daniel och min mamma om att jag tar studenten om tre månader. Som om jag itne visste om det... HA! Hursomhelst... de båda påminde mig om att jag skall ha någon slags jag vet inte vad... typ... studentmottagning. Jag vill inte ha en! Jag vet att jag är tråkig, men va fan jag orkar inte. När jag väl har tagit studenten skall jag sova en lång sömn... asså pluggandet är för krävande och tar på min vackra sömn. Aja, de fick som de ville och nu skall jag ha en studentmottagning. Så jag har kollat upp lite tårtor, för om jag skall ha en studentmottagning skall jag banne med göra tårtan och allt. Jag planerar och utför allt sånt för då vet jag att det blir som jag vill!

Aja, nu måste jag gå... USCH jag orkar verkligen inte göra något idag.

http://www.yadsarah.org/images/CuteUpload/couchpotato.gif

http://www.yadsarah.org/index.asp?id=131&newsid=406
Kramar
Louise



Kommentarer
Postat av: Karre

Hey hey hey couchie! ;)

Gud va glad jag är att du har skrivet! Jag blev änna lite orolig att du helt gått under jorden! ;)

Tack för tipsen! :) Mitt problem är dock hur jag faktiskt ska hinna allt som står på listan! Och min ROLIGA lista är roligare! ;)

Men nu har jag 14 sidor PA (okej med 1,5cm radavstånd och källförteckning, så det är väl inte sååå bra..men ändå!)

Och SJÄLVKLART ska du ha studentmottagning! Är dock lite ledsen att jag inte kommer kunna komma på den... ;)

Pussar och kramar!

2009-03-08 @ 13:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0