M: Nightly adventures

What a mysterious night!

Jag och Rorre for med den "franska pilen" (Rorres Peugot) till Ale och begav oss ut i skogen, planen var att besöla min stuga där... Månen var amazing, har ni sett den ikväll? Stor fullmåne, alldeles gulorange, precis som den brukar vara i augusti...

På vägen till Ale fick jag och Rorre kryssa fram på vägen för den var full med tjocka och slemmiga paddor!
Tyvärr var det omöjligt att undvika alla och sorgligt nog strök två stycken med... Rest in peace...
När vi sedan klev ur bilen vid sjön häckade typ paddorna eller ngt... Nu kan jag inte förklara hur en padda låter, men lät gjorde de i alla fall, helt vilda!

Väl på hemfärd mötte vi flertalet skummisar...
Ett tiotal poliser hade haffat några druggies i en bil på vägen... Schade och pech för dem ;-)
Och sen strök en mystisk gubbe förbi bilen flera gånger med en joint i mungipan, när jag och Rorre mumsade fruktig choklad från Ecuador...

Slutligen när jag kom hem och rotade efter nyckeln i fickan ser jag en slemmig salamander på uppfarten, vilket ALDRIG hänt förut... Som den mes jag är är jag rädd för allt som rimmar på orm, ödla, mask och padda, men jag trotsade min harighet och tog en bild på djuret, så att ni kan se hur riktigt slemmig den är!.



Euuuuu! That's nasty!

Så summan av kardemumman:
 augustimåne i april,
skummisar som stryker omkring,
 wild and crazy animals!

Är det fullmånen måntro?

Kommentarer
Postat av: Hanna Nordin

Usch för grodor! Var ute på promenad med tindra i skogen förut och det var helt fullt av dem på hela vägen! Sjukt äckligt!!!

2009-04-10 @ 22:22:09
URL: http://www.hannanordin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0